Veelgestelde vragen over ParkStart

Ik kan de app niet vinden in de app store

ParkStart is een web-applicatie, een mobiele versie van de vergunningmodule, ontworpen naar de grootte van het scherm. Het is geen app die u moet downloaden. 
U gebruikt ParkStart online. Klik op de homepage op Inloggen Parkstart en u bent direct in ParkStart. Of zet de link bij uw favorieten zodat u ParkStart altijd gemakkelijk kunt vinden. U kunt de link ook op het beginscherm van uw mobiel zetten, via een snelkoppeling. Kijk bij Hoe gebruikt u ParkStart als u hier hulp bij nodig heeft. 

Ik krijg geen activatiemail

Er kan vertraging zitten tussen het moment waarop u klikt op de link en uw e-mailadres invoert en de ontvangst van de bevestigingsmail. Dit kan 15 minuten duren. Als u in de tussentijd opnieuw gaat invoeren en klikken, dan krijgt u een error. We vragen uw geduld.

De link werkt niet

Kopieer de link en plak deze in uw browser. Het kan namelijk aan een instelling van uw computer liggen dat een link wordt omgezet naar 'platte tekst' waar u niet op kunt klikken. De link direct kopiëren naar uw browser (bijvoorbeeld Chrome of Safari) werkt dan wel.

Ik was ingelogd op mijn iPad, maar op mijn smartphone lukt het niet.

Als u ingelogd bent, moet u eerst uitloggen voordat u met een ander device inlogt. U kunt niet twee keer ingelogd zijn. Als u niet zelf uitlogt, doet het systeem dit uiterlijk na 10 minuten automatisch voor u. 

Mijn account is geblokkeerd

Uw account wordt na 3x fout inloggen geblokkeerd. Neem contact met ons op via 033-2473000 of via info.amersfoort@parkeerservice.nl. We helpen u graag verder.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Ga naar het inlogscherm van ParkStart en klik onderaan op Wachtwoord vergeten. U wordt doorgelinkt naar de wachtwoordherstelpagina.

Ik wil mijn kenteken wijzigen of een extra kenteken erbij zetten op mijn vergunning

Heeft u een vergunning met vaste kentekens? In ParkStart kunt u geen kenteken verwijderen of wijzigen. Gebruik hiervoor een wijzigingsformulier die u vindt op de homepage van deze website. Een kentekenwijziging wordt door ons gecontroleerd (is het kenteken van de vergunninghouder). Dit proces verloopt volgens de voorwaarden van de vergunning. In de bezoekersregeling kunt u natuurlijk wel zelf kentekens toevoegen. 

Ik wil een kenteken switchen op mijn vergunning

U kunt in ParkStart alléén tussen de op uw vergunning geregistreerde kentekens switchen. 

Stop de 'actieve parkeersessies' door in ParkStart op de stopknop achter die parkeersessie te klikken. 
Klik daarna op het oranje balkje 'parkeersessie plannen'. Kies de juiste vergunning (bijvoorbeeld bewonersvergunning), waarna u bij 'kenteken' een ander kenteken kiest. De tijd en datum laat u ongewijzigd en dan klikt u op opslaan. U heeft nu een ander kenteken geactiveerd.