Veelgestelde vragen over ParkStart

Ik kan de app niet vinden in de app store, klopt dit?

Er is geen app beschikbaar van ParkStart. ParkStart kunt u via internet benaderen. Klik op deze link en u kunt direct in ParkStart. U kunt deze link opslaan bij uw favorieten zodat u ParkStart altijd gemakkelijk kunt vinden.
U kunt de link ook op het beginscherm van uw mobiel zetten, via een snelkoppeling. Kijk bij de Hoe gebruikt u ParkStart als u hier hulp bij nodig heeft. 

Ik krijg geen activatiemail, wat kan ik doen?

Er kan inderdaad vertraging zitten tussen het moment waarop u klikt op de link en uw e-mailadres invoert en de ontvangst van de bevestigingsmail. Dit kan 15 minuten duren. Als u in de tussentijd opnieuw gaat invoeren en klikken, dan krijgt u een error. We vragen uw geduld.

Kan ik mijn saldo terug krijgen of op mijn nieuwe account krijgen?

Wij hebben uw saldo van Key2Park overgezet naar ParkStart. Als u inlogt kunt u uw saldo terugzien bij uw digitale regeling.

Ik vind ParkStart niet gemakkelijk in gebruik. Waarom is er geen ParkStart app?

Een nieuw is wennen, maar ParkStart is gebruiksvriendelijker dan Key2Park. Onze leverancier gaat op termijn een ParkStart app ontwikkelen. Zodra deze klaar is, zullen wij u dit laten weten. Tot die tijd kunt u de ParkStart link opslaan bij uw favorieten om zo gemakkelijk ParkStart te vinden.

Ik was ingelogd op mijn iPad, maar op mijn smartphone lukt het niet.

Als u ingelogd bent, moet u eerst uitloggen voordat u met een ander device inlogt. U kunt niet twee keer ingelogd zijn. Als u niet zelf uitlogt, doet het systeem dit uiterlijk na 10 minuten automatisch voor u. 

De link werkt niet

Na controle blijkt dat de link werkt. Het kan wel liggen aan uw instelling in uw mail waardoor u niet op de link kunt klikken. De link wordt in uw mail dan omgezet naar een 'platte tekst' waar u niet op kunt klikken. Ons advies is: kopieer de link en plak deze in uw browser. 

Kenteken wijzigen of toevoegen op uw vergunning

In ParkStart kunt u geen kenteken verwijderen of wijzigen op uw vergunning. Dit gaat via een webformulier welke u vindt op de homepage van deze website. Een kentekenwijziging wordt door ons gecontroleerd  (kenteken op naam van de vergunninghouder). Dit proces verloopt volgens de voorwaarden van de vergunning. In de bezoekersregeling kunt u natuurlijk wel zelf kentekens toevoegen. 

Kenteken switchen bij een vergunning

U kunt in ParkStart alleen tussen de op uw vergunning geregistreerde kentekens switchen. Dit doet u bij 'parkeersessie'. U klikt op het oranje balkje 'parkeersessie plannen'. Kies uw vergunning (bijvoorbeeld bewonersvergunning), waarna u bij 'kenteken' kiest u voor 1 van de kentekens. De tijd en datum laat u ongewijzigd en dan klikt u op opslaan. U heeft nu 1 van de kentekens geactiveerd. Indien u het andere kenteken wilt activeren, volgt u precies dezelfde stappen voor het andere kenteken.